Pgina 2 de 7 PrimerPrimer 1234567 ltimoltimo
Resultados 11 al 20 de 64

otra para los mecánicos

...

Marck
    Invitado

Predeterminado Re: otra para los mecánicos

Pueden ser los reenvios como te ha dicho Tortilla aunque deberÃ*a quizas pasarte también en segunda (marchas traseras), pero tampoco estoy seguro. Si no es eso... mal asunto. PodrÃ*a haber un fiador mal y habria que abril la caja

2. # ADS
    Circuit advertisement

Tortilla
    Invitado

no doy identificado correctamente me aparecen 4 cajas 2 manuales y 2 awd dame mejor el numero del motor o el VIN

yata ya le encontre

es cambio automatico? pos va a ser que no dame el VIN que esto es mu confuso

Tortilla
    Invitado

a ver si es te que creo que si mira a ver si ves en el lado derecho motor sobre la caja ese tipo de aparato

The gearshift mechanism consists of the shift lever housing, shift lever and linkages and two selector cables, each connected to its lever on the transmission.
    When the shift lever is moved sideways, a link plate (36) on the outside of the housing converts this movement to a pull/push movement of the cable (37). If the lever is moved backwards or forwards, on the other hand, the lower link rod (39) actuates the other cable (3 directly.
    The lateral lever (40) operates a selector spindle (41) with an actuator disc (42) on the other end. This is spring-loaded, and tries to return the shift lever to the 3rd/4th gate when no gear is engaged. To maintain the selected gear position, there is also a spring-loaded ball (43) which runs in radial grooves around the selector spindle.
    The forwards/backwards lever arm (44) is attached to a shaft with a selector lever arm (45), which in turn acts on a tubular actuator (33), which also houses the selector spindle. Attached to the actuator disc end of the actuator (33) is a selector arm (32) which operates the selector fork (26), selector lug (34) and pivot arm (35) for the different gears. These in turn move the selector forks and hence the synchromesh sleeves for the different gears.
    When the shift lever is moved sideways, the actuator disc (42) moves the selector arm (32) to the right position; when the shift lever is moved backwards or forwards, the selector lever (45) operates the actuator (33) and hence the selector arm (32), thereby moving the selector fork.
    Connected to the actuator disc, there is a spring-loaded reverse gear interlock (46) which prevents reverse gear being selected accidentally when changing down from 5th gear.
    -The reverse gear interlock (46) is spring-loaded and normally rests on a lug on the actuator disc (42).
    -When the shift lever is moved sideways towards the 5th/reverse gate, the actuator disc rotates so that the reverse gear interlock no longer rests on the lug, and presses against the tubular actuator (33) instead.
    When the shift lever moves up into 5th position, the tubular actuator moves sideways, allowing the reverse gear interlock to drop onto the selector rod (41) behind the actuator, preventing the actuator returning directly from 5th to reverse position.
    Before engaging reverse, the shift lever must return to neutral, allowing the actuator lug to lift the reverse gear interlock.
    Only then can the actuator be moved sideways to the reverse position.
    This arrangement eliminates the need for a reverse gear interlock device in the shift lever housing.
    When engaging 1st gear, for example, the sequence of events is as follows:
    When the shift lever is moved sideways to the 1st/2nd gate, the shift lever pivot arm produces a pulling movement in the sideways cable, so the cable turns the selector spindle and actuator disc. This movement also rotates the tubular actuator, bringing the selector arm into line with the 1st/2nd gear pivot arm. At the same time, the actuator disc locks the 5th/reverse selector fork and 3rd/4th engagement lug, preventing two gears from being engaged simultaneously.
    Moving the shift lever forwards towards 1st gear pulls on the cable which rotates the forwards/backwards pivot arm. The selector lever now moves the tubular actuator and selector arm sideways, moving the 1st/2nd gear pivot arm in the same direction. The articulated pivot arm then moves the selector fork in the opposite direction, causing the synchromesh sleeve to engage with the 1st gearwheel.
    When other gears are selected the same process is followed as the actuator disc moves the selector arm to the position for the gear to be selected, after which the tubular actuator moves the appropriate selector fork sideways, either directly (5th/reverse) or indirectly (other gears).
    The selector components inside the transmission have ball bearings and sliding bearings lubricated by the transmission oil.

Miembro Habitual

BUFFFF!!!!..esto me suena demasiado complicado para mi....no soy capaz de visualizar esa pieza del dibujo porque hay mogollón de tubos encima y no estoy seguro de si estará ahÃ*...de todos modos te pongo el nº bastidor por si te ayuda:
    -YV1LW5603W2401171
    2.4 T AWD, del año 1997, gasolina y manual

en cualquier caso, si tuviera esa caja..serÃ*a cuestión de ajustar cable o tornillos o bien habrÃ*a que cambiar piezas?

Si necesitas más datos pidemelos...Gracias.

Tortilla
    Invitado

a ver ese sistema por lo que veo es regulable, podria haber flojedad en alguna de las piezas o falta de engrase

Tortilla
    Invitado

nada el numero de chasis no me lo acepta, busca el Vin fijo que esta en la documentacion

Miembro Habitual

pues ya lo siento pero como no tngo todavÃ*a la documentación no lo puedo mirar...hasta dentro de unos 20 dias no me la mandan desde Barcelona...de todas formas voy a contactar con el mecánico de allÃ* para que me mande el VIN y te lo pongo...me das una alegrÃ*a con la posibilidad de regular el tema....mañana te doy los datos...gracias.

Tortilla
    Invitado

yo creo que es ese y por lo que he mirado es regulable, y una reparacion en donde hay despiece de todos los componentes, a veces una simple funda de uno de los cables que roce o se enganche podria producir que salte alguna, normalmente si el fallo proviene de la caja se suelen oir ciertos ruidos

Miembro Habitual

creo que voy a dormir más tranquilo...ojalá sea sencillo solucionarlo...acabo de comprar el coche y me da rabia empezar asÃ*...acabo de pedir el Vin fijo (que no se que rayos es) y espero que mañana me lo manden por mail...en cuanto lo reciba te lo indico...y si me confirmas que la solución es fácil supongo que iré al conce comentandoles el tema...a ver qué opinan...mejor que vean que se lo que le pasa porque si no igual me cambian caja, motor, intermitentes traseros y me ponen techo electrico para que se me refresquen las ideas...
    mañana te digo algo. Gracias.

Miembro Habitual

no me han pasado todavÃ*a el VIn fijo pero me dicen que puede ser el "sincronizado de la 4ª velocidad?...estamos hablando de lo mismo?

Pgina 2 de 7 PrimerPrimer 1234567 ltimoltimo